Annika Albrecht, PR Manager, Arla Foods Deutschland GmbH

 

 

„Being responsible for the Arla umbrella Brand Pia was instrumental in making our marketing and communication strategy a complete success. In dealing with our cooperation partners, she demonstrated negotiation skills and assertiveness and yet was able to maintain a pleasant and productive atmosphere for everyone involved. Based on our brand objectives we were able to create and run an integrated communication campaign across all platforms, making sure we spoke with one voice and thereby got full effect of what we did. Pia’s long-term experience, her well-structured way of working and her enthusiasm were highly valuable and I really enjoyed working with her.”

 

Ella Callaghan, Senior Marketing Manager, YUM! Brands, Inc. Pizza Hut Europe

 

"Pia was instrumental in driving marketing communications for the Pizza Hut Delivery business across both our franchised and equity owned stores. Pia managed setting up new processes and executing against these to deliver compelling customer communications, including the creation of point of sale communication, outdoor, local store marketing (menus, leaflets, street marketing), digital (display advertising & google search) and affiliate marketing. Pia’s flexible, calm and methodical approach, combined with her autonomy and experience, has enabled her to carry out our operational marketing efficiently and expertly to deliver an increase in sales and transactions."

 

Ella Callaghan, Senior Marketing Manager, YUM! Brands, Inc. Pizza Hut Europe


"Pia’s knowledge of the German consumer combined with her attention to detail and commerciality has helped define and execute our marketing plans across our franchise and equity Pizza Hut Delivery business. Pia is able to tailor the right marketing messages with the right communication to deliver sales results and has the ability to act both strategically and tactically depending on the requirements or specific situation. Pia’s knowledge and expertise has been an asset to our business and it has been a pleasure to work with her."

Uwe Helmich, Geschäftsführer Dortmunder Brauereien:

 

"Wir beauftragen Pia Nientimp regelmäßig für verschiedene Marken und Projekte der Dortmunder Brauereien. Ich schätze sie besonders als Sparring Partner bei strategischen Fragen der Markenführung, Positionierung und Kommunikation. Frau Nientimp denkt sehr analytisch und behält auch innerhalb unseres umfangreichen Portfolios eine konsequente Markenführung und die nötige Abgrenzung der Marken zueinander stets im Blick."

Willi Vaassen, Geschäftsführer Nadler Feinkost:

 

"Pia Nientimp hat für Nadler eine Wettbewerbsanalyse durchgeführt, in der es insbesondere um mögliche Auswirkungen von Neuprodukteinführungen unseres Hauptwettbewerbers auf unser Geschäft ging. Dabei hat Frau Nientimp sowohl die preisliche Positionierung bewertet als auch eine Hochrechnung von Absatzzahlen und Profitabilität vorgenommen. Auf Basis ihrer früheren Tätigkeit als Marketing Manager in unserem Unternehmen und ihrer tiefen Branchenkenntnis hat sie diese Analyse schnell, umsichtig und mit für uns weiterführenden Empfehlungen durchgeführt."

Andreas Thielemann, Marketing Manager Brinkhoff’s No. 1, Dortmunder Brauereien:

 

"In Zusammenarbeit mit Pia Nientimp haben wir unter anderem den Design Relaunch von Brinkhoff’s No. 1 gemanagt. In diesem Zusammenhang war Frau Nientimp unter anderem auch verantwortlich für das Agenturscreening. Frau Nientimp hat das Designbriefing erstellt und die Designagentur geführt. Für eine erste Überprüfung hat sie einen Pre-Test durchgeführt und analysiert. Frau Nientimp vertritt unsere Marken mit Begeisterung. Dabei ist ihr Projektmanagement strukturiert und ergebnisorientiert. Sie ist flexibel und termintreu und die Zusammenarbeit mit ihr immer ein Gewinn."

Pia Nientimp - nientimp marketing management - Düsseldorfer Straße 15 - 40545 Düsseldorf - Fon: 0211 95420812 - Mobil: 0173 5278560 - Email: pn@nientimp-marketing-management.de